Norrköpings Spårvägar

Vagnförteckning

M 98 nr 21-24

Dessa vagnar är tredelade låggolvsvagnar. Under varje vagnsdel finns en boggi och vagnarna styrs upp genom att boggierna endast kan röra sig några grader i sidled detta i kombination med stag gör att vagnarna strävar att gå rakt fram i spåret. Två av vagnarna ska efter sin tid i Norrköping få åka tillbaka till sina hemstäder vagn 21 till Bremen och vagn 22 till Munchen

Data Tillverkare MAN. Elsystem vagn 21 Kiepe Vagn 22-24 Siemens . Längd 26500mm vagn 21. Längd 26800mm vagn 22-24. Bredd 2300mm. Motorer 3X120kw. Max hastighet 70. Passagerare 60 sittande 105 stående.

Vagn 23

Vagn 21 väntar på avgång från Klingsberg under provtrafiken

Obs linjenumret 5 Vidablick

Vagnsnummer Namn

anmärkning

21..................Bremen  Återlämnat till museum i Tyskland

F.D Bremen 801

22..................Munchen

F.D Munchen 2701

23..................Nurnberg

F.D Munchen 2702

24..................Augsburg

F.D Munchen 2703

Åter till Norrköpingssidan

.Vidare till vagn 1-12 ......

Vidare till vagn 13-15

Vidare till vagn 16-38..

Vidare till M 49 och M 51 nr 39-63

Vidare till M 58 nr. 64-75

Vidare till M 67 nr 131-155

Vidare till M 94 nr 71

Vidare till M 95 nr 100

Vidare till M 97 nr 61-70

Vidare till verkvagnar

Vidare till Släpvagnar nr 101-108

Vidare till Släpvagnar nr 109-118

Vidare till M 06 nr 31-35

Vagn 22 vid lev till Norrköping

 

 

Vagn 21 under testperioden innan beslutet om köp

Vagn 23 utanför centralstationen.

Vagn 24