Norrköpings Spårvägar

Bildsida på M97 efter ombyggnad

Vagn 64 är den första av Norrköpings ledvagnar som byggts om den har fått en ombyggd mellandel med låggolv och handikapramp, ny front ,ny förarplats nytt elsystem. Vagnen har ej gått i trafik i Norrköping och var före renoveringen numrerad som vagn 72 Vagn 64 var en av de 4 vagnar som kom till Norrköping 1997 och var 8-axliga till skillnad från de 10 vagnarna som kom 1994 där man före leveransen tog bort mellandelen I Tyskland finns vagnstypen med 2 mellandelar summa 10 axlar Det är tänkt att alla utom vagn 71 ska byggas om med låggolvsmellandel.

Dessa bilder från verkstaden visar ombyggnaden av vagn 62.

Förarplatsen i vagn 64 .

Frontdelen på vagn 74 nu i Danmark för att ev användas vid renoveringen av en Köpenhamnsvagn.

Vagn 73 i sin fulla längd Så här såg vagn 64 ut när den kom till Norrköping Av vagn 73 är mellandelen ombyggd och A-och B- delen också i Danmark för att ge delar till renoveringen av en Köpenhamnsspårvagn.

Varmt tack till spårvägens personal som gav mig lov att gå runt och fotografera.

Åter till Norrköpingssidan Åter till huvudsidan